Anal bölgenin daha nadir olarak görülen bir hastalığı olan anal fissür anal kanal ile cilt arasında olan sıkıntılı bir tüneli içerir.

Bazen iç veya bazen dış ağzı kapalı olabilir. Bazen ortasında sinüs adı verilen bir boşluk olabilir. Bu sinüs plonidal sinüs (kıl dönmesi) denilen hastalıkla karıştırılmamalıdır. Fistüller ortasındaki boşluk anlamındadır. Uçların biri veya ikisi kapalı olduğundan veya arada sinüs mevcutsa anal apse gelişme ihtimali çok artar.

Belirtileri:

Anal fistülde hastalar çoğunlukla çamaşırlarında sık kirlenme ve sarı kötü kokulu bir sıkıntı tarif ederler. Bazen şişlik ve enfeksiyon bulguları eklenebilir yani kızarıklık, ateş, hassasiyet ve üzerine oturamama eklenebilir.

Tanı Konması:

Fistülün cilde açılan dış ağzı gözlendiğinde tanı konur. Fistülün dış ağızdan içeriye doğru bir tünel uzanmaktadır ve diğer ucu anal kanala açılabilir veya açılmayabilir. Dış ağızdan bir tel (stile) sokularak fistülün gidişi ve nereye vardığı gözlenir. Bu ağrısız bir yöntemdir.

Bu yöntemin bize sağladığı en önemli bilgi fistülü oluşturan tünel ve etrafını saran tamir dokusunun makat kaslarının arasından geçip geçmediğinin tespitidir.  Sfinkter adı verilen kasların arasından geçmesi durumunda kasları etkileyen enfeksiyon olabilir ve ameliyat şeklini değiştirebilir.

Tedavisi:

Basit fistüller cerrahi olarak fistül mesiri ile birlikte çıkarılabilir. Cerrahide amaç sfinkteri koruyarak fistülün çıkarılmasıdır.

Fistülotomi; Fistülün cilde ağızlaştırılması

Fistülektomi; Fistülün çıkarılması yöntemidir.

Ameliyat yapılması fistülün kas içinden geçmesi nedeniyle sakıncalı olan hastalarda seton adı verilen naylon veya telle fistül  dış ağızdan girip iç ağızdan çıkan ile bağlanır her gün sıkılarak yavaş yavaş dokuyu kesmesi ve cilde yavaş fistülotomi şeklinde etki ederek tedavi sağlanır.

Tedavi Ücretleri Ne Kadardır?

Bugüne kadar birçok hekimin tedavi etmekten uzak durduğu zor vakalarda modern ameliyatsız tedavi yöntemlerini kullanan kliniğimizde hasta ve hasta yakınlarının menuniyeti her şeyin üstündedir.

ÜCRETSİZ MUAYENE TALEP FORMU

Genel cerrahi uzmanı Op. Dr. Özgür ÇİFTÇİ’den ücretsiz muayene talebinde bulunabilirsiniz. Talepte bulunmak için formu doldurmanız yeterli

İLETİŞİM NUMARALARIM

0530 478 91 52 0212 265 99 99